Enhanced campaigns – Google Adwords update

header-adwords-enhanched
11
Mar
2013

Enhanced campaigns

Vorige maand heeft Google een nieuwe update doorgevoerd: Enhanced campaigns. De update maakt het mogelijk om verschillende campagnes voor verschillende apparaten te beheren in Google Adwords. Mobiel internet wordt steeds populairder. Google wil hier op inspelen door voor verschillende devices andere instellingen voor de campagne in te stellen.

Wat is er anders

In totaal zijn er drie belangrijke veranderingen met de update door gevoerd:

1. Gericht bieden

De nieuwe geoptimaliseerde campagnes maken het mogelijk om per campagne verschillende biedingen in te stellen. Je kan het bod onder andere aanpassen voor verschillende apparaten, locaties en moment van de dag. Per doelgroep kan dus gericht worden geboden.

2. Slimmer adverteren

Per device kunnen campagnes geoptimaliseerd worden. Niet alleen de advertenties, maar ook bijvoorbeeld extensies, sitelinks. De instellingen hoeven niet meer per campagne gewijzigd te worden.

3. Geavanceerde rapporten

Meet per device de conversie en/of maak per device of campagne een aparte conversie.

Hoe het werkt?

Google Adwords Update

De nieuwe update van Google maakt het mogelijk om alles overzichtelijk op één plaats te beheren in plaats van verschillende campagnes en rapporten te moeten combineren en vergelijken. Het wordt dus eenvoudiger om te targeten op verschillende apparaten.

Laat een bericht achter

De velden met een * zijn verplicht.

*

Contact
Ik ben altijd opzoek naar nieuwe projecten. Benieuwd of we wat voor elkaar kunnen betekenen? Neem contact op.